Kantoor21 helpt aan de ‘achterkant’ van jouw bedrijf, om aan de ‘voorkant’ beter te presteren.

Mijn werkwijze

Kantoor21 helpt met het analyseren en verbeteren van diverse processen in jouw bedrijf

Wat veel bedrijven tegenhoudt om een verbetertraject aan te gaan zijn de hoge kosten en lange trajecten. Bij Kantoor21 doen we dat helemaal anders. Geen onnodige bezoeken, geen verplichte trajecten. Efficiënte stappen en gericht resultaat.

Voel je ook dat bepaalde processen in jouw bedrijf niet helemaal goed lopen en kun je maar niet de vinger op de zere plek leggen, of is er simpelweg te weinig tijd om hier mee bezig te gaan. Daniëlle heeft als structuurspecialist jarenlange ervaring in het analyseren, structureren en verbeteren van diverse werkprocessen.

01

1e gesprek

In deze eerste stap gaan we met elkaar in gesprek. Tijdens dit gesprek worden de uitdagingen besproken die jouw bedrijf ervaart en welke behoeften er zijn, of er nu al specifieke verbeterpunten zijn aangegeven of niet. Dit gesprek is bedoeld om de kern van de situatie te begrijpen.

Samen leggen we de basis voor verdere stappen om jouw bedrijf vooruit te helpen.

02

Inventarisatie

Tijdens deze tweede stap wordt er dieper ingegaan op jouw bedrijf. Op locatie worden de processen geobserveerd en geanalyseerd, en wordt management en medewerkers gevraagd naar de huidige werkwijze en eventuele problemen.

Door middel van directe observatie en gesprekken wordt een volledig beeld verkregen van de huidige situatie. Deze grondige analyse maakt het mogelijk om eventuele knelpunten te identificeren en mogelijke verbeteringen te bedenken.

03

Uitwerken

Na de inventarisatie worden alle bevindingen bewerkt tot een duidelijk rapport. Dit rapport biedt een gedetailleerd overzicht van de situatie, inclusief eventuele problemen, kansen en aanbevelingen voor verdere actie. 

 

04

Rapport

Je ontvangt een op maat gemaakt rapport met concrete verbeterpunten, precies afgestemd op jouw bedrijf of bedrijfsonderdeel. Dit rapport biedt een waardevol hulpmiddel voor toekomstige stappen in het proces

05

En dan?

Flexibiliteit in besluitvorming staat centraal, waarbij jij als klant de vervolgstappen bepaalt.Wil je zelf aan de slag met tussentijdse begeleiding van Kantoor21, kies je voor een samenwerking waarbij we samen de verbeteringen aanpakken, of heb je alleen behoefte aan een rapport waarmee je zelf aan de slag kunt?

Alles is mogelijk, Kantoor21 staat klaar om je te ondersteunen in het door jou gekozen verbeterplan.

06

Je kiest voor een vervolg

Fantastisch! Je hebt besloten om samen met Kantoor21 het vervolgtraject aan te gaan. Een scala aan diensten staat tot je beschikking, waardoor je kunt kiezen welke het beste bij de behoefte van jouw bedrijf past. Of je nu kiest voor een volledig verbeterplan, optimalisatie van een bedrijfsonderdeel, of een focus op specifieke processen, het traject wordt aan jouw wensen aangepast.

Samen stellen we een team samen en maken we een plan van aanpak dat aansluit bij de gekozen diensten. We bepalen samen de duur en intensiteit van het traject.

07

Afsluiting project

Na een succesvolle afronding van het verbetertraject is het tijd voor de evaluatie en afsluiting. We kijken samen naar toekomstige wensen en doelen.

08

Wat als we terugvallen?

Hierin ben je niet uniek. Medewerkers vallen terug in oude gewoontes of er komen wijzingen in het proces door uitbreiding of bedrijfswijzigingen. Bijvoorbeeld een nieuwe machine waar nog geen proces voor geschreven is, de verhuizing van een afdeling waardoor alles anders werkt, materialen en machines op een andere plek staan en de routing niet meer klopt.

Hier ligt op de loer dat men vervalt in oude structuren. Er is geen proces, geen richtlijn, geen 5S en geen signing en voor je het weet wordt die ‘chaos’ doorgetrokken op alle processen. 

Om dit risico te minimaliseren kun je het Kantoor21 abonnement afsluiten. Je hoeft zelf niet continu in de gaten te houden of alles nog loopt zoals het moet lopen, of bijvoorbeeld de 5S structuur nog wel functioneert en of processen up-to-date zijn beschreven.

Na het afgesloten project hebben we iedere maand een contactmoment en kom ik ieder kwartaal langs bij jouw bedrijf en doen we een korte ronde door het bedrijf of afdeling, overleggen we waar behoefte aan is, stellen we punt voor punt een lijst op met verbeterpunten en koppelen hieraan de haalbare deadline. 

IK WIL METEEN EEN AFSPRAAK INPLANNEN

Wat klanten zeggen

Met Daniëlle had ik een zeldzaam plezierige samenwerking. Daniëlle is niet alleen technisch en creatief maar ook scherp, snel en perfectionistisch. Bovendien denkt ze niet in problemen maar in oplossingen, en dat zorgt ervoor dat je altijd tot een goed resultaat komt. Ik zou Daniëlle aan iedereen aanbevelen.

Vanaf het eerst moment van kennismaking tot uiteindelijke implementatie van 5S binnen onze groep van bedrijven merk je dat Danielle veel kennis en kunde met zich meebrengt. Haar rapportages raken de essentie en de bevindingen worden omgezet in een daadkrachtig plan van aanpak. Ook tijdens de implementatie weet Danielle hands-on mee te werken met het team om uiteindelijk het gewenste resultaat te bereiken!
Op naar de volgende implementatie binnen de groep!

Danielle heeft acht jaar lang meerdere rollen vervuld op freelance en vaste basis in mijn bedrijf. Ik kan ronduit zeggen dat ik altijd zeer tevreden ben geweest over haar werk en haar constructieve aanwezigheid in het bedrijf en in werkgroepen en teams. Ze heeft een zeer pragmatische, hands-on mentaliteit die ervoor zorgt dat zaken geregeld worden en spoedig van de grond komen. Met haar analytisch vermogen legt ze snel een vinger op de zere plek in de organisatie. Ze kan de problemen vervolgens goed verwoorden en stelt projecten voor ter verbetering die ze ook kan uitvoeren.
Ik kan iedereen aanraden van haar services gebruik te maken.

Ik werk nu een aantal jaren samen met Danielle en ik kan Kantoor21, Danielle van harte aanbevelen. Danielle is een positief mens, een fijne sparringpartner, super creatief en handig. Bij de opdrachten weet ze de juiste positieve feedback te geven. Ze is een aanvulling op mijn bedrijf en het is heel prettig om met haar samen te werken.

Op de vloer had ik mijn bedrijf prima onder controle, maar mijn administratie was een chaos en onoverzichtelijk. Danielle heeft ervoor gezorgd dat alles weer op rolletjes loopt en het weer overzichtelijk is geworden. Ook het regelen van mijn marketing artikelen zoals visite kaartjes, stickers of vlaggen kan ik aan Daniëlle overlaten, zij is de creatieve geest hierin. Tegenwoordig kijk ik er niet meer tegenop om aan mijn administratie te beginnen……